Hur skapar du ett Netflix konto

Photo of author
Skriven av: Jon Eriksson

För att skapa ett Netflix konto, följ dessa steg:

  1. Gå till Netflix webbplats (www.netflix.com) i din webbläsare.
  2. Klicka pÃ¥ “Logga in”-knappen i det övre högra hörnet av skärmen.
  3. PÃ¥ nästa sida klickar du pÃ¥ knappen “Registrera dig nu”.
  4. Välj den plan som du vill prenumerera pÃ¥ (Basic, Standard eller Premium) och klicka pÃ¥ knappen “Fortsätt”.
  5. Ange din e-postadress och skapa ett lösenord för ditt konto.
  6. Välj din betalningsmetod (kredit-/betalkort, PayPal eller Netflix-presentkort) och ange din betalningsinformation.
  7. Klicka pÃ¥ knappen “Starta medlemskap” för att slutföra registreringsprocessen.

När ditt konto har skapats kan du börja surfa och titta på filmer och TV-program på Netflix.

Hur stänger du ett Netflix konto

Följ dessa steg för att stänga ett Netflix-konto:

  1. Gå till Netflix webbplats (www.netflix.com) och logga in på ditt konto.
  2. Klicka på nedåtpilen bredvid din profilbild i det övre högra hörnet på skärmen.
  3. Välj alternativet “Konto” frÃ¥n rullgardinsmenyn.
  4. PÃ¥ sidan “Konto”, scrolla ner till avsnittet “Medlemskap och fakturering” och klicka pÃ¥ knappen “Avsluta medlemskap”.
  5. Följ anvisningarna för att bekräfta att du vill avsluta ditt medlemskap.
  6. När du har avslutat ditt medlemskap kommer ditt konto att förbli aktivt till slutet av din nuvarande faktureringsperiod.

Observera att om du har utestående avgifter eller återbetalningar kommer de att behandlas innan ditt konto stängs. Dessutom, om du har några profiler på ditt konto som är länkade till andra Netflix-konton, måste du ta bort dem innan du kan stänga ditt konto.

Vilka typer av Netflix konto finns det i Sverige?

Netflix erbjuder följande kontotyper i Sverige:

  1. Bas: Denna plan låter dig streama Netflix på en enhet åt gången i standardupplösning (SD) kvalitet.
  2. Standard: Detta abonnemang låter dig strömma Netflix på upp till två enheter samtidigt i högupplöst (HD) kvalitet, om tillgängligt.
  3. Premium: Denna plan låter dig strömma Netflix på upp till fyra enheter samtidigt i HD- eller Ultra HD 4K-kvalitet, om tillgängligt.

Observera att tillgängligheten och prissättningen för dessa planer kan ha ändrats sedan mitt stoppdatum, så det är bäst att kolla Netflix-webbplatsen för den senaste informationen.

Vanliga problem med Netflix-konton?

Det finns flera vanliga problem som Netflix-användare kan stöta på med sina konton. Några av de vanligaste inkluderar:

  1. Inloggningsproblem: Detta kan inträffa om du glömmer ditt lösenord eller om det finns problem med dina kontouppgifter. Se till att du anger rätt e-postadress och lösenord och försök återställa ditt lösenord om det behövs.
  2. Strömningsproblem: Detta kan hända om det finns problem med din internetanslutning eller om det finns problem med Netflix-servrarna. Testa att starta om din enhet eller modem/router och se till att din internetanslutning är stabil.
  3. Faktureringsproblem: Detta kan inträffa om det finns problem med din betalningsmetod eller om det finns faktureringsfel. Se till att din betalningsinformation är uppdaterad och att det inte finns några utestående avgifter.
  4. Innehållstillgänglighet: Detta kan hända om vissa filmer eller TV-program inte är tillgängliga i din region eller om de tas bort från Netflix-biblioteket. Kolla Netflix-webbplatsen för den senaste informationen om innehållstillgänglighet i din region.
  5. Kompatibilitetsproblem: Detta kan inträffa om din enhet inte är kompatibel med Netflix-appen eller om det finns problem med själva appen. Se till att du har den senaste versionen av appen installerad och att din enhet uppfyller minimikraven.

Om du stöter på något av dessa problem kan du prova att felsöka dem genom att kolla Netflix hjälpcenter eller kontakta Netflix kundsupport för ytterligare hjälp.

Hur kontaktar jag Netflix Support i Sverige?

För att kontakta Netflix Support i Sverige kan du följa dessa steg:

  1. Gå till Netflix webbplats (www.netflix.com) och logga in på ditt konto.
  2. Klicka på nedåtpilen bredvid din profilbild i det övre högra hörnet på skärmen.
  3. Välj alternativet “Hjälpcenter” frÃ¥n rullgardinsmenyn.
  4. PÃ¥ sidan Hjälpcenter, scrolla ner till botten av skärmen och klicka pÃ¥ knappen “Kontakta oss”.
  5. Välj problemet som du behöver hjälp med och följ anvisningarna för att komma i kontakt med Netflix kundsupport.

Alternativt kan du även kontakta Netflix support i Sverige via telefon. Telefonnumret till Netflix kundsupport i Sverige är 08-124 104 07. Observera att telefonsupport kanske inte är tillgänglig 24/7, så det är bäst att kolla Netflix hemsida för den senaste informationen om supporttider.


Du kanske också är intresserad av någon av våra senaste artiklar nu när du läst Hur skapar du ett Netflix konto:

Leave a Comment