The Incredibles – Recension

The Incredibles är en av de bästa Pixar-filmerna genom tiderna. Det är en klassisk familjefilm som innehåller några av de mest minnesvärda karaktärerna från någon animerad film, inklusive Helen och Bob Parr, Elastigirl och Mr. Incredible. I filmen medverkar också Violet och Dash Parr, som är barn med unika förmågor som osynlighet (Violet) eller att springa snabbt (Dash). Filmen har mycket humor i sig, såväl som action och äventyr – och den är bara rolig att se!

År:  2004
Regi:  Brad Bird
Skådespelare:  Craig T. Nelson, Holly Hunter, Samuel L. Jackson
Rating:  PG
Speltid:  115 minuter

Klart en av Pixars bästa filmer

The Incredibles är en Pixar-film, en av studions bästa, och den är nu tillgänglig på Disney+.

Pixar har gjort så många fantastiska filmer under sin historia: Monsters Inc., WALL-E, Up – listan fortsätter. The Incredibles är ett värdigt tillägg till detta pantheon. Det är också värt att notera att det var Brad Bird som regisserade The Iron Giant och Ratatouille innan han fortsatte med att leda The Incredibles (och sedan Mission Impossible: Ghost Protocol). Detta gör honom till ett idealiskt val för att ta över uppdrag från Joss Whedon som ny huvudskribent och regissör för Star Wars live action-TV-serien.

Skådespelare i The Incredibles

The Incredibles har många begåvade skådespelare och skådespelerskor. Till exempel, Craig T. Nelson spelar Bob Parr/Mr. Incrediblemedan Holly Hunter spelar Helen Parr/Elastigirl. Sarah Vowell är Violet Parr medan Spencer Fox är Dashiell “Dash” Robert Parr

Träffar de rätta tonerna av humor och action.

Den träffar alla rätt toner av humor och action, och den är också lämplig för alla åldrar.

Även om det finns några milda svärord, såg jag inget olämpligt för barn under 10 år (och även då skulle jag säga att det beror på barnet).

En fantastisk familjefilm

The Incredibles är en fantastisk familjefilm. Det är roligt för både barn och vuxna, och hela familjen kan hitta något att njuta av. Filmen har ett bra budskap för barn också; den lär ut att alla har sin egen plats i samhället och att vi alla borde göra det vi är bäst på. Karaktärerna är också underbara, var och en har sina egna personlighetsdrag som gör att de sticker ut från varandra.

Historien är också fantastisk: den följer Mr Incredibles äventyr (Bob Parr), hans fru Elastigirl (Helen Parr), Dashiell ‘Dash’ Robert Parr (deras son), Violet Romano Marie “Violet” Aurora Parr-Flynn-McPherson (deras dotter) , Lucius Best Vincent Guggenheim “Frozone” Robert Joseph Lucius Best/”Lucius Best”.

De har alla rättigheter eftersom de var en del av ett regeringsexperiment redan när de var barn som hette Operation Kronos som innebar att de använde speciella kostymer/prylar för att ge dem superkrafter så att de kunde slåss mot skurkar runt om i världen som Syndrome som vill hämnas superhjältar efter att ha förlorat sina far under en annan superhjältestrid där han dödades när han försökte hjälpa till att rädda civila som hamnat i korseld mellan superhjältar som slåss mot skurkar för territoriumrättigheter över sina respektive städer.

Är The Incredibles vär och se?

The Incredibles är en fantastisk familjefilm. Den tilltalar både vuxna och barn, med massor av humor och action som barn kommer att njuta av. The Incredibles har varit en av Pixars bästa filmer i flera år nu, Du kan se den på Disney+.

Våra senaste artiklar: