She-Hulk: Attorney at Law – Recension

She-Hulk: Attorney at Law: LÃ¥t oss inse det: Marvel Universe är en enda röra. Det har varit en enda röra i Ã¥ratal. Och även om man skulle kunna tro att “She-Hulk: Attorney at Law” skulle vara det perfekta sättet att rensa upp nÃ¥gra av dessa problem. SÃ¥ är det inte det som hänt! Faktum är att den här serien bara gör saken värre! Eftersom den dyker djupare in i den komplicerade världen av juridik och superhjältar än nÃ¥gon annan show. LÃ¥t oss se varför…

Kort info om She-Hulk: Attorney at Law

She-Hulk: Attorney at Law är en serie baserad pÃ¥ Marvel Comics-karaktären She-Hulk. Serien publicerades första gÃ¥ngen 2008 och löpte i fem nummer och avslutades 2009. Serien Ã¥terkom med sitt sjätte nummer, som gavs ut 2012. Det här numret inkluderade en engÃ¥ngsberättelse med She-Hulk samt en backupberättelse med Kate Waynesboro. Som blev en allierad till henne under sin tid pÃ¥ Avengers: Earth’s Mightiest Heroes animerade serie (som sändes frÃ¥n 2010 till 2013).

Premissen för She-Hulk: Attorney at Law kretsar kring Jennifer Walters karriär som advokat. Detta råkar också vara hennes alter ego och superhjälteidentitet. Denna kombination ger en del humoristiska situationer. Detta eftersom den försätter henne i situationer där hon måste agera som både sig själv och sitt superjag på samma gång.

Official Trailer

Skådespelare i She-Hulk: Attorney at Law

SkÃ¥despelarna och besättningen pÃ¥ She-Hulk är en mÃ¥ngfaldig grupp.

• Tatiana Maslany spelar Jennifer Walters
  • Mark Ruffalo som Bruce Banner
  • Tim Roth som Emil Blonsky
  • Benedict Wong som Wong
  • Ginger Gonzaga som Nikki

Varför She-Hulk fått en hel del drama

Den främsta anledningen till att She-Hulk orsakar ilska bland fansen är inte showen i sig, utan snarare pÃ¥ grund av det sätt som hon porträtteras pÃ¥. Det är tvÃ¥ saker som spelar in: en, det är omöjligt att skilja Jennifer Walters frÃ¥n hennes alter ego. Och tvÃ¥, She-Hulk har alltid varit en karaktär med en massiv personlighet ä. Den andra punkten är där det blir rörigt för vissa människor – eftersom She-Hulks personlighet är sÃ¥ olik alla andra kvinnliga seriehjälte där ute.

Hon är inte som Wonder Woman eller Ms Marvel eller Catwoman eller mÃ¥nga av de andra kvinnorna som har haft sina egna serier genom Ã¥ren; dessa karaktärer skrevs med mer subtilitet och omsorg än vad vi ser här – särskilt när det kommer till humor. Nuförtiden har serier blivit mer inkluderande (och ofta mer självmedvetna) tack vare en tillströmning av kreatörer som inte alla tänker likadant; de har tagit med sig nya perspektiv pÃ¥ genreberättelse och representation, men tyvärr betyder det att vissa äldre serier kan tyckas daterade i jämförelse.

VÃ¥ra senaste artiklar: